bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بورس گفت: دولت در حال حاضر، اشتباه‌ترین و ساده‌ترین راه را برای اقتصاد و بازار بورس در نظر گرفته است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

هجوم نقدینگی از بورس به رمزارز، بازار سرمایه را تضعیف کرده است/ بی‌عملی دولتی‌ها، علت دلسردی سهامدارن 

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-عرفان جابری:حسین ارجلو، کارشناس حوزه بورس، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت حال حاضر بورس اظهار کرد:متاسفانه دولت سیزدهم تا کنون در زمینه بازگرداندن اعتماد مردم به بورس موفق نبوده است که یکی از دلایل آن مشخص نبودن وضعیت مدیران سرمایه گذاری است.

ارجلو با تاکید بر این نکته که اوراق بدهی تاثیر مخربی بر بازار سرمایه دارد، تصریح کرد: بسیاری از مسئولین دولتی اذعان دارند که فروش اوراق بدهی به دلیل اینکه توسط بانک خریداری می‌شود تاثیری در بازار بورس ندارد، اما فروش اوراق بدهی با این حجم علاوه بر تاثیر منفی مسقیم بر بورس، اقتصاد کشور را تضعیف کرده و باعث تورم می‌شود که به مراتب تاثیر مخرب تری بر اقتصاد جامعه، نسبت به بازار بورس را دارد.

وی افزود:اگر دولت برای خلق نقدینگی به جای فروش اوراق بدهی که مسکنی موقت به شمار می‌رود، از بازار سرمایه برای رفع کسری بودجه کمک می‌گرفت، شرایط بسیار بهتری را شاهد بودیم، حجم عمده‌ای از بازار بورس در اختیار دولت است اگر به جای فروش اوراق از ابزار‌های مثل صرف سهام در شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شد، حجم نقدینگی‌ای که در بازار وجود دارد را به سمت بورس می‌کشاند.
 
این کارشناس پیرامون پیش‌بینی‌ها از آینده بورس کشور، اظهار کرد: آینده بورس در سال جاری به پارامتر‌های زیادی مرتبط است، زمانی که بازار از لحاظ حجم نقدینگی ضعیف باشد بازار رمزارز، عرضه اولیه، معاملات الگوریتمی، رفتار حقوقی‌ها وعملکرد بازارگردان‌ها تاثیر گذار خواهند بود که برایند این موارد، بازار حال حاضر بورس است که همه سرمایه گذاران متضرر هستند و علارغم شاخص مثبت، پرتفوی آنها تغییر مثبتی نمی‌کند.

ارجلو ضمن تاکید بر این که دولت در حال حاضر، اشتباه‌ترین و ساده‌ترین راه را برای اقتصاد و بازار بورس در نظر گرفته است که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، اظهار: در حال حاضر افرادی که تسلط کمتری در زمینه بورس دارند به مراتب آسیب بیشتری را نسبت به افراد با تجربه متحمل شده اند. افراد با تجربه‌تر در این شرایط بازار با بررسی‌های دقیق ضرر و زیان را به حداقل رسانده اند.
 
وی افزود: پیش از انتخابات، همه افرادی که کاندید بودند قول‌های بسیار زیادی در زمینه بورس دادند که از قضا این کاندید‌ها هر کدام سمتی در دولت سیزدهم دارند که می‌توانند در بازار سرمایه تاثیر گذار باشند، اما هیچ اقدامی را از طرف این افراد شاهد نیستیم. این بی‌‎عملی نسبت به توقع ایجاد شده بازار را دلسرد کرده است.

ارجلو در پایان تصریح کرد: بازار رمز ارز باعث خروج سرمایه گذاران بازار بورس شده است که بازار سرمایه را به علت خروج نقدینگی به شدت تضعیف کرده است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: